Wednesday 5 October 2011

Apa yang terjadi

Haloo~
Saya ingin kongsikan kisah saya mencari tempat praktikal~
Bulan july kami sudah habis study di kelas dan akan memulakan praktikal 3 bulan 10~
Ikutkan hati saya, saya maok praktikal di KK,Sabah~
Sebab disana banyak travel agent dan kawan2 saya juga d sana~
Tapi... Tapi~tapi~tapi~ ^^ Bunda saya tak benarkan~
Dia sudah carikan saya tempat praktikal di Lawas~
Dan dia juga cakap mereka confirm maok ambil saya~
Saya pun ikut jak la, lagipun tak susah2 maok cari lagi~
Saya pun balik la lawas~ 
Orang yang cakap confirm maok ambil saya ialah "iyeh" bukan nama sebenar~^^
Saya tunggu punyalah tunggu~ Tak kena panggil kerja~
Beberapa kali kol minta confirmation jadi ke tak~
"Iyeh" just say 'ok nanti saya tanya madam'~
Saya rasa dah 10 kali saya kol dia dan tanya~
Jawapan tetap yang sama, saya pun binggung~
1 minggu lagi maok mula praktikal saya kol lagi sekali~
Jawapan yang sangat mengecewakan saya~
'Tak dapat dah coz ada sudah orang kena ambil kerja. Kamu ada postpone 2 minggu lagi maok masuk hari tu kan?! Kenapa xcari d KK?' ~~~
Jawapan apa ne??? Tidur ka dia tym dia bercakap ngan saya?? ~
Adoi... Dalam masa 1 minggu, saya terpaksa bergegas mengurus praktikal di Hotel Seri Malaysia~
Setiap kali orang tanya saya, kamu praktikal di mana sudah saya rasa maok menangis saja~
Sedih, kecewa, marah~ Semua pun ada~ :(
At last saya dapat juga praktikal di Hotel Seri Malaysia~
Biarpun saya lambat 1 hari mula praktikal~ 
Sekarang saya sudah 3 hari dalam praktikal in Sales and marketing~ ^^ 
Tapi saya xda buat apa2 coz big bos xda d sini~
Minggu depan baru dia masuk office dan masa 2 baru la ada kerja maok buat~ 
Kali la~ My colleague taught so~ ^^ 

Apa-apa pun, saya tahu Tuhan sudah aturkan yang terbaik untuk saya~ <3  

No comments:

Post a Comment