Saturday 25 February 2012

TIPU IBU BAPA

Hari ini hari ahad~ 
Saya terpaksa turun kerja~ Overtime la kunun...
OTW mak saya hantar p keja, ada seorang lelaki tunggu kereta pegi pekan....
Mak saya tumpangkan la...
Dalam kereta,mak saya tanya 
'mana c........ (isteri dia)??
'dia pegi hospital'
'huh?! dia sakit ka? sakit apa?
'dia pergi tambah darah, esok mok pegi KK lagi'
Mereka pun bercrita2 pasal penyakit...
Terdetik di fikiran saya....
Saya tengok muka bapa 2 dalam cermin, 
saya jadi sedih....
Isteri dia sakit, anak dia pulak xtentu...
Saya kenal anak dia, saya tau apa yang dia buat...
Kerja pun tidak, duduk melepak jak... 
Saya pernah terjumpa abang dia...
Dia ceritala yang adik dia dah habis sekolah...
Saya tahu cerita sebenar, saya hanya diam...(malasla mok masuk campur)
Abang dia pernah cerita ngan mak saya juga...
Adik dia sudah abis skolah & abis praktikal...
Mak saya pun tau cita sebenar...(mak saya diam jak)
Kalau la bapa dia tahu, apala perasaan dia...
Kesian betul... 
Ow, God bless this family... Please.... 


*Nasihat untuk kita anak-anak muda... (saya pun masih muda)
jangan la tipu ibu bapa kita yaa....
Mereka sudah berusaha memberi kita pelajaran, 
belajarlah bersungguh2... 
Apa yang mereka harapkan adalah kejayaan kita...
Mereka tidak mahu kita merasa kesusahan yang mereka pernah lalui... 


*Thanks 2 my mom & dad... I proud 2 have u both to be my parent... 
Love u mom & dad~ <3


No comments:

Post a Comment